3. října 2014

Bábovka a smoothie s třískama

 
Boží pálivý jídlo, nou fakin mersí a kočičí hlava, a ranní borůvkovo mangová pochoutka s třískama z vařečky.

Den druhý:
Moje ráno začalo trochu jinak, než jindy. Obyčejně vylítnu z postele, po ranní hygieně se chvíli plácám na gauči a pak, se zpožděním, jedu do práce. Jenomže teď si nemůžu koupit ten boží dalamánek a čoko rohlík na rohu v tý pekárně, co je zároveň i masna, víme?

Tak vstanu, a po hygieně se vrhnu do přípravy snídaně. Protože sem zvyklá na sladký, mixér láduju ňákou ovocí a zeleninou, co mám v lednici. Ten řev fakt nesnášim, když se to tam celý rozseká a pak je z toho teda strašně zdravý smoothie. Hotovo. Ještě do kapes nasypu nějaký zrní, abych cestou do práce nezhynula hlady, a du.

V tramvaji se mi polovina smoothie vyleje do tašky. Neřešim. V práci ho piju a najednou mam divnej kus něčeho v puse. Vytahuju takovou jakouby dlouhou třísku a dlouho uvažuju nad tim, co to jako je. Po nalezení dvou dalších mi dochází, že jak jsem ještě v polospánku povzbuzovala mixér, aby mixoval a neflákal se, fajnový ovocíčko sem popoháněla dřevěnou vařečkou. Asi moc hluboko, no. Řízy říz.

Přes den jsem to fackovala, jak se dalo, v tašce sojovy mlíko na chuť, krevety na tiskovce? Ne díky! Oříšky? Jasně, miluju oříšky i hroznovy víno. Kolem šestý jsem se doplácala domu a koukala jsem na Prostřeno. Miluju to! Ty lidi neví co je to pršut a neumí to ani vyslovit. Hahaha prča. Antivegan pořad. Ale stejně mě to ba.

Večer, po Prostřenu, plna kulinářské inspirace sem vařila, a to jakože nejlepší jídlo světa. Co taky jinýho. Pak přišel Rudolf, udělal mezipřistání, protože mi přivez borůvky, manga, maliny a tak vůbec, abych mohla příští ráno zase nakrmit ten uřvanej mixér. A že prej co to voní a začal mi to ujídat?! Jako prosíím? Pardon? Moje jídlo? Veganský? Kde neni kus zviřátka, ani ničeho co všichni tak milujou? A prej vynikající. I Božanovi, Rudolfoj bráchovi to děsně chutnalo. Skvělý. A můj oběd na zejtra poloviční. Byla sem smutná a v depresi.

Žal se hodil, hned sem ho v následujících hodinách spláchla dvěma lahvema vína. Víno je veganský, a to je skvělý. Život je hned o něco veselejší.

2 komentáře: